Genel Bilgiler

Ardahan Üniversitesi Ardahan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu, Yüksek Öğretim Kurumları Teşkilatı kanununda ve Yüksek Öğretim Kurumları öğretim elemanlarının kadroları hakkında kanun hükmünde kararname ile genel kadro ve usulü hakkında kanun hükmünde kararnameye ekli cetvellerde değişiklik yapılmasına dair kanun gereğince 5765 nolu kanun ile 22.05.2008 tarihinde açılmış ve  26892 sayılı, 31 Mayıs 2008 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanmıştır.
 
MİSYONUMUZ :
Ardahan Üniversitesi Ardahan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun misyonu, sağlık sektöründeki yardımcı sağlık personeline duyulan ihtiyaca yönelik olarak, Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda ülkesine karşı görev ve sorumluluk bilincine sahip, ulusal ve uluslararası sağlık standartlarında hizmet verebilecek çağdaş, akılcı, bilgili ve becerikli öğrenciler yetiştirmektir.
 
VİZYONUMUZ :
Ardahan Üniversitesi Ardahan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun vizyonu, sağlık sektöründeki yardımcı sağlık personeli eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen, değişim ve yenilikçiliğe açık, rekabet gücüne sahip, öncü bir eğitim kurumu olmaktır.

HEDEF:
Misyonu yerine getirebilmek için vizyona ulaşılmasının hedeflendiği Yüksekokulumuzda kalite politikası çerçevesinde öğrenci ve öğretim elemanlarına yönelik fiziksel ve teknolojik donanımı aşamalı olarak iyileştirmek, eğitim kalitesini artırmak için bölümlerdeki programların müfredatını güncelleştirmek, dış paydaşlar ile işbirliğini geliştirmek, öğrencileri mezuniyet sonrası takip etmek ve mezun olan öğrencilerin hizmet edecekleri alanlarda yetkinliklerini sağlamayı hedeflenmektedir.


POLİTİKALARIMIZ:
  1. Öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek için ders içeriğinde araştırma odaklı yaklaşımlar ve etik standartlara uygun davranışlar teşvik edilmelidir.
  2. Öğrencilerin meslek hayatlarında karşılaşacakları problemlerini çözmek için analitik beceriler kazandıracak staj imkanları sağlanmalıdır.  
  3. Yüksekokulumuzdan mezun olanların meslek hayatlarında karşılaştıkları sorunların ve okulun bu anlamda eksik kaldığı yönlerinin neler olduğunun belirlenmesine yönelik olarak geri bildirim mekanizmaları oluşturulmalıdır. Ayrıca öğrenci memnuniyeti düzenli olarak ölçülmelidir.
  4. Öğrencilere toplum sağlığını iyileştirmek için öğrenmiş oldukları bilgileri mesleki etik çerçevesinde iletişimde bulunduğu çevresi ile paylaşmalarını ve bunun önemini anlamalarını sağlamaktır. 
  5. Topluma yönelik sağlık bilinci artırma kampanyaları düzenlenmeli ve öğrencilerin topluma hizmet etme deneyimlerini geliştirmeleri için gönüllülük programları oluşturulmalıdır.


ARDAHAN SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tanıtımı
Ön lisans eğitimi veren Ardahan Üniversitesi Ardahan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 22.05.2008 tarihinde açılmış ve  26892 sayılı, 31 Mayıs 2008 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanmıştır.
Yüksek Okulumuzun amacı; sağlık alanında, dünyada ve ülkemizde hızla gelişen teknolojiyi anlayan ve uygulayabilen ara insan gücünü yetiştirmektir. Ülkemizin hemen hemen bütün üniversitelerinin bünyesinde farklı programları ile yer alan, 4 yarıyıllık bu programlar, Yükseköğretim Kurulu çatısı altında kurulduğu ve programlandığı için aynı amacı taşır.
Bugün itibarı ile bünyesinde 5 program (Çocuk Gelişimi, Yaşlı Bakımı, Tıbbi Dökümantasyon ve Sekreterlik, Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ve Tıbbi Laboratuvar Teknikleri) bulunmaktadır. Yüksekokulumuzda Bologna süreci çerçevesindeki, ISCED (International Standard Clasification of Education)’de vurgulanan standart eğitim kalitesinde eğitim ve öğretim çalışmaları yürütülmektedir. Bu eğitim mezunlarımıza, hem sağlık sektörünün tercih ettiği düzey, hem de uluslar arası dolaşılabilirlik sağlayacaktır.



Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu olarak misyon, vizyon ve amaçlara uygun olarak aşağıdaki stratejik amaçlar ve hedefler yer almaktadır:
  1. Problem Tanıma ve Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi:
       Stratejik Amaç: Öğrencilere sağlık hizmetlerinde ortaya çıkan sorunları tanıma ve çözme yetenekleri kazandırmak  
       Hedefler:
  1. Öğrencilere çözüm odaklı düşünme ve araştırma becerilerini geliştirecek eğitim metodolojilerini benimsemek.
  2. Öğrencilere sağlık sektöründeki mevcut sorunları tanıma ve analiz etme becerilerini geliştirmek için ortaya çıkabilecek sorunların kaynağını ve nedenlerini belirleme, farklı çözüm stratejilerini üretme ve bu stratejilerden en uygun stratejiyi belirlemek için interaktif öğrenme ortamları sağlanması hedeflenmektedir. 
  1. Eğitim kalitesini arttırmak:
       Stratejik Amaç: Öğrencilere sağlık sektöründe okudukları alanla ilgili gereksinimleri, güncel yaklaşımları, potansiyel gelişmeleri ve bu alanın geleceğini öğretmek.
       Hedefler:
  1. Öğrencilere okuduğu alandaki temel kavramları, teorileri ve pratik uygulamaları öğretmek.
  2. Ders içeriğini güncellemek ve yenilikçi öğretim metotları kullanmak.
  3. Bilimsel ve etik standartlara uygun eğitim materyalleri sağlamak.
  1. Uygulama Odaklı Öğrenme Fırsatları Sunarak Teknik Bilgi ve İnsani İlişkilerin Güçlendirilmesi:
       Stratejik Amaç: Öğrencilerin teknik bilgiye sahip olmalarının yanı sıra güçlü insani ilişkilere ve bütünsel düşünme yeteneğine sahip olmalarını sağlamak.
       Hedefler:
  1. Öğrencilere sağlık sistemlerinin işleyişini anlamalarını sağlamak için pratik deneyimler ve staj programları sunmak.
  2. Öğrencilere iletişim, takım çalışması ve problem çözme becerilerini geliştirmek için atölye çalışmaları ve rol oyunları düzenlemek.
  3. Öğrencilere gerçek dünya problemlerini çözmek için proje tabanlı öğrenme fırsatları sunmak.
  1. Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Etkin Kullanımı:
       Stratejik Amaç: Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerilerini artırmak.
       Hedefler:
  1. Öğrencilere sağlık bilgi sistemleri, veri analizi ve dijital pazarlama gibi modern teknoloji araçlarını kullanma becerilerini öğretmek.
  2. Öğrencilere sanal öğrenme ortamları ve çevrimiçi kaynaklar aracılığıyla öğrenme fırsatları sağlamak.
  1. Uluslararası Düzeyde İletişim ve İş Birlikleri Yeteneklerinin Geliştirilmesi:
      Stratejik Amaç: Öğrencilerin uluslararası düzeyde iletişim kurma becerilerini ve yabancı dil yeteneklerini artırmak.
      Hedefler:
  1. Öğrencilere yabancı dil eğitimi ve dil sertifikası programlarına katılmalarını destekleyerek uluslararası platformlarda kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmek.
  2. Öğrencilere uluslararası konferanslara katılma ve yurtdışı staj imkanları sağlayarak küresel perspektiflerini genişletmek.
  3. Uluslararası ortak üniversiteler ve kurumlarla iş birliği anlaşmaları yaparak öğrenci değişim programlarını aktif hale getirmek.
  1. Sağlık Sisteminin Verimliliğini Artırma:
      Stratejik Amaç: Öğrencilerin sağlık hizmetlerinin sunumunda verimliliği artırma ve sağlık sistemlerinin kaynaklarını daha etkin bir şekilde kullanma bilgi ve becerilerini artırmak.
      Hedefler:
      a.Öğrencilerin sağlık sistemlerinde verimliliği artırmaya yönelik çalışmalarda yer almasını sağlamak
      b.İş birliği içinde olduğumuz sağlık kuruluşlarıyla staj ve uygulama programları geliştirme

      7. Toplum Sağlığını İyileştirme:
      Stratejik Amaç: Öğrencilere toplum sağlığını iyileştirmek için entegre yaklaşımların önemini kavramalarını sağlamak.

       Hedefler:
       a. Toplum sağlığını iyileştirmeye yönelik bilinçlendirme ve eğitim kampanyaları düzenleme
       b. Bölgesel sağlık sorunlarına odaklanan araştırma projeleri başlatma
       c. Sağlık hizmetlerine erişimde eşitsizlikleri azaltmaya yönelik politika önerileri geliştirme

      8. Nitelikli Mezunlar Yetiştirerek Mezunların Kariyer Gelişimine Destek Olma:
      Stratejik Amaç: Öğrencilere mezuniyet sonrasında iş bulma ve kariyer süreçlerini desteklemek.
      Hedefler:
  1. Öğrencilerin ulusal ve uluslararası alanda rekabetçi olmalarını sağlamak için yabancı dil ve kültürel farkındalık programlarını güçlendirme.
  2. Mezunların iş dünyasına hazırlıklarını desteklemek için staj ve işbirliği programlarını geliştirme
  3.  Kariyer planlaması ve mezunların istihdamına yönelik destek hizmetlerini güçlendirme